Ve světle Pravdy

Prostor pro čtenáře Abdrushinova Poselství Grálu

Právě přítomno

Přihlášení

 

MyČeši ♥ 

 

 

česká vlastenecká sociální sítí

 

Real time web analytics, Heat map tracking
 
Zákon zpětného, vzájemného působení
a zabití v obraně, ve válce a pod.
 
 
 
 
 
Kdysi jsem nad tím moc nepřemýšlel... myslel jsem si, že když člověk zabije ve válce, když je napaden jeho stát, že zabití v obraně nepodléhá zpětnému působení.
 
Později i nyní jsem se k tomu vracel a přemýšlel nad tím i proto, že jsem občas něco přečetl co se toho týká. Např. někde je psáno, že i sám Parzifal měl rozdávat rány a jeho část Maria měla svou láskou působit vyrovnání, aby Parzifal zůstal prost karmy. Toto mě dost zaskočilo. Tuším to psal sám Abdrushin v některé z nezařazených přednášek.
 
Také v bibli čteme Matouš 26,52: Ježíš mu řekl: "Vrať svůj meč na jeho místo; všichni, kdo se chápou meče, mečem zajdou."
 
Nyní mi prostě vysvítá, že zákon zvratného nebo vzájemného působení prostě vrací to stejné bez ohledu na to jestli jste to dělali ze zlého chtění nebo z lásky. Prostě zabiti přinese zabiti. Ale pozor, jak už jsme si řekli jinde, zákon stejnorodosti je silnější a má zde velkou dohru.
 
To znamená, že když jdete do války s láskou v srdci k národu, když vás přepadne nepřítel a při této obraně státu zabijete, tak samozřejmě jste uvedli do pohybu onen zákon, který vám přinese to stejné. Ale protože jsem to udělali z lásky v sebeobraně, tak tato láska potom onen vracející se následek zeslabí právě až k onomu symbolickému rozuzlení karmy. Napadá mě nyní, že pokud by se dotyčný změnil a stal se z něj zlý člověk s nenávisti, tak by ho to mohlo zasáhnout silněji i v plné výší. Rozhodující bude zřejmě jeho stav v době, kdy se bude vracet zpětné působení.
 
Tady se dá poznat charakter člověka, někdo by pod pokryteckým pláštikem mohl říci, že nepůjde bránit svůj národ, protože zákon zvratného působení toto trestá. Tak za prvé netrestá, ale jen vrací stejné stejným. To není trest, ale sklizeň.
 
Takový člověk hleděno přísně nemá lásku ve svém srdci. Tedy vlastně má lásku, ale k čemu? No přeci k sobě! On nepůjde bránit vlast, aby jemu se to potom nevrátilo. Nemyslí na to, že nepřítel plení národ, vraždí ženy, dětí a pod., ne... on ten zbabělec myslí na to, že jemu by se to mohlo potom vrátit.
 
On ten zákon není soudce v tom smyslu, že když se ti vrátí zabití, tak to znamená, že jsi zlý člověk a udělal jsi něco špatného. Proto také píše Abdrushin v přednášce Strnulost:
 
Předpokládejme tedy, že nějaký člověk bude tázán na něco, o čem slyšel, snad také zčásti mohl vidět. Dotazovaný by beze všeho tvrdil, že to ví! Podle názoru mnohých povrchních lidí by tato odpověď byla správná, a přece je vpravdě falešná a zavrženíhodná; neboť „vědět“ znamená moci podat o všem přesnou zprávu, od začátku až dokonce, každou jednotlivost, bez mezer a z vlastního prožití. Teprve pak může nějaký člověk říci, že to ví. Velká odpovědnost spočívá ve výrazu a s ním spojeném pojmu „vědění“!
 
Tedy varuje před ukvapenými soudy na základě povrchního pozorování.
 
Ten zákon je naprosto věcný. Ale právě ona láska tam má rozhodující vliv, jak už píše Abdrushin: "A proto jest v tajích velikého bytí láska jako nejvyšší síla, jako neomezená moc!" takže takové chladné, kalkulované rozhodování na základě udělám to a to, aby se mi to a to vrátilo je špatné a skvělé ukazuje všem vidoucím jaký člověk skutečně je.
 
Takže jak má tedy člověk jednat na základě čeho? Opět pouze na základě lásky se může člověk správně rozhodovat, jak o ní píše Abdrushin: "Takový člověk nebude pak již nikdy chtíti nebo konati něco špatného. On prostě ani nemůže. Naopak, má v těchto citech největší ochranu, největší sílu, rádce a pomocníka, který to s ním nejlépe míní."
 
A v tom je rozdíl mezi člověkem a farizejem. Mezí lidstvím a zbabělou, vypočítavou lůzou. 
 
Bůh nechce chladné vypočítavé lidi, kteří jednají na základě kalkulace - budu jednat, tak a tak, aby mi to přineslo to a to. Chce abychom jednali na základě lásky, bez ohledu na to, jestli to v danou chvílí pro  bude či nebude přínosné.
 

 

 

Komentáře   

Eva Linselová
# Eva Linselová 2017-12-15 18:42
Dobre vysvetlené, je to jasné. Ale čo keď sa pre krátkosť času rozhodne nesprávne a potom to vzápätí oľutuje? Napr. na hranici vojak zastrelí človeka,ktorý neposluchne rozkaz aby zastal. Vojak dostane príkaz ho zastreliť. Čo v takom prípade?
Oldřich Pružina
+2 # Oldřich Pružina 2017-12-21 00:00
Ano, také cítím, že je to tak. Přichází-li barbar bez inteligence, s mečem, a jen pro svou "radost" chce zabít mojí rodinu, mě, či mé okolí... má každý právo takovou osobu zastavit. A má-li zbraň, je správné použít adekvátně totéž proti. To říká cit, a právě láska obránce může vyrovnat karmu.
Jaro
+3 # Jaro 2018-01-03 13:08
Jedna poznámka k článku ktorá ma okamžite napadla. Ono to "brániť vlasť" treba ešte brať s rezervou. Sme súčasťou NATO a ak NATO rozhodne, zajtra vstúpime do vojny na "obranu demokracie" alebo proti agresorovi, ktorý ani neexistuje. V čase vojny na Donbasse mnoho ľudí utieklo do hôr a za hranice aby nemuseli narukovať, lebo bolo proti ich presvedčeniu ísť proti "separatistom" ktorý len hájili svoju pravdu.
Ja len aby boli zrejmé aj širšie súvislosti. Ideme skutočne "brániť" vlasť, alebo sme v skutočnosti my agresorom s pozlátkom na perách. Vo vedení štátov sú dnes ťažkí psychopati a žiaľ, s právomocami povolať nás do zbrane. Ukrajina je asi najlepší príklad ... Preto zostaňme bdelí.

Nemáte oprávnění publikovat komentáře.