Část 4. Magnetické ošetření
29 - Magnetické ošetření a jeho význam
Je mnoho druhů a způsobů magnetických ošetření, ba každý léčitel má svou osobitou metodu. Zpravidla mu vyvstala zcela samovolně, bez úvah a učení se. To je nejsprávnější! Léčivá síla sama najde vhodný způsob svého uplatnění.
Jak již bylo zmíněno, je v podstatě pět druhů léčivých průběhů síly při magnetických ošetřeních. Průběh oživující, povzbuzující, pomocný, sílící a obnovující. Záleží na druhu léčitelových niterných záchvěvů i na pacientu samotném, který z těchto průběhů převážně při léčení nastává. Často splývají v jedno. Není v tom žádný přísně vymezený úsek.
Pacient, jehož zájem přesáhl pouhé chtění býti zdráv a žíti při tom dále po staré, má v nalézání zákonitosti ve stvoření všestranně usnadněno vyléčení a získává trvalejší ochranu. On také může přijmouti širší rozsah působivosti síly a nechati na sebe zapůsobiti vícero druhům této hojivé a osvěžující magnetičnosti do všech svých dostupných podstat.
Nejkrásnější odměnou je pak povznesení, které jej při vnitřním důvěřivém stavu prostoupí a on má zjasnělé výhledy do krás a hloubek věčných poznání. Zří život v plném jasu a účelnosti a ochranná záře jej pomocně provází.
V tom, jaký druh viny způsobil nemoc a na jakou šíři léčivosti proudů síly je s to se pacient rozechvěti, spočívá vůbec možnost nebo nemožnost uzdravení. V tom je téměř celý problém léčivé pomoci magnetické síly, nebo aspoň převážná, rozhodující část.
Pro člověka dobré vůle je pomoc síly léčivého magnetismu v tom, že mu umožní vyjít vstříc vytoužené léčivé síle z vyšších zdrojů zdravého bytí. Je to podání přátelské ruky působením sil ze stvoření, které léčí v nejčistší lásce a zákonitosti, jsou-li účastněným upřímně přijímány a prožívány.
Podívejme se jen na některé úkony při ošetření osobním magnetismem. A to ne z hlediska právě prožívaného neduhu a jeho léčení, nýbrž z hlediska všeobecné a celkové pomoci, jež je zpravidla důležitější nebo stejně tak důležitou jako pomoc k tělesnému uzdravení, vymezenému určitou nemocí.
Uvádíme zde smysl systému léčby příčinné.. Ne proto, že by mělo býti jinými magnetickými léčiteli toto léčení napodobováno, ale pro ozřejmení, jaké účelné důvody mohou míti magnetické úkony i sebe prostší při magnetickém ošetření.
Při vložení dlaní na oči má proběhnouti a často proběhne léčivá síla přes přední mozek do zadního mozku a odtud míchou až do sluneční pleteně, odkud jemně vychvěje nahoru do hrudi a skrze smysly opět do předního mozku. Opíše tak koloběh rovnovážného bytí. V tom je osvěžení základem pro souladný, trojitý projev lidského bytí. .
Vkládáním dlaní na čelo, temeno hlavy a spánky je způsobováno prozařování předního mozku k žádoucí jasnosti. K tomu též slouží vložení prstů do ušního zvukovodu, mimo léčení sluchu, které tím nastává. Po stírání čela je prsty prozařován ke zjasnění celý květ bdělosti, popsaný v knize "Osobní záření" Obr. č. 26-28, pro oživování smyslů k větší bdělosti a přirozené jemnosti.
Roztomilým zásahem je zapojení síly do malého okruhu střežící čistoty, jež vychvívá kolem krku /Obr. č. 30 tamtéž /, což znamená především blaživou pomoc štítné žláze a tím zaslání radostného poselství všem žlázám s vnitřní sekrecí, tak důležitým pro uspořádávání celkového lidského vyzáření.
Kladením jedné ruky na čelo a druhé do zátylí se prozařují oba mozky ke vzájemnému, harmonickému spojení. Ke spolupráci citového mozku s rozumovým, což při upřímném chtění po nápravě je životně důležitou pomocí a zmírňováním následků dědičného hříchu, který spočívá v nadměrném přepěstění předního mozku na úkor citových výchvěvů mozku zadního, což trvá již po tisíciletí v mnohých lidských pokoleních. Oživování záchvěvů čisté citové spolupráce zadního mozku s předním je důležitým úkolem magnetického léčení. Péče zádům jest významná pro úlevné prozařování osudových vláken /Obr.č. 51/, přivádějící k člověku potřebná prožití a splátky karmických vin.
S rukou je zapotřebí magnetickými tahy sejmouti, co na nich pozemskou činností ulpělo a zajistit do nich sílu ke zvýšení duchovní píle a tvořivosti. /Obr. č. 31/
Při položení se pacienta na břicho možno rozvlňovati na páteři záchvěvy pohybu /Obr. č. 37./ a věnovati péči míše s cestou výchvěvů ke sluneční pleteni. Současně očistným ledvinám. Snímání astrality z nohou, která na nich ráda ulpívá, se uvolňuje pacient od tíže přílišných hmotných zájmů, od zakalení, která následkem ne zcela čistých jednání na nich ulpívají. Při poloze na znak lze rozváděti proudy lásky z nitra do celého těla. /Obr. č.14/ a prozařovati sluneční pleteň /Obr. č. 15/, tak důležitou pro celé bytí, což jsou nejradostnější úkony. Zejména, když žár sluneční pleteně vyráží ven k věnci vyzáření /Obr. č. 17/, oživuje jej /Obr.č. 18/ a pomáhá povznášeti celého člověka k harmonickým záchvěvům, spojeným s blaženými proudy výšin. /Obr. č. 19/
Poslední úkon při ošetření spočívá v zapojení léčivého proudu do špiček nohou, odkud probíhá síla celým tělem až k hlavě jako dík, procházející celým tělem pacienta od spodu nahoru k dárci veškeré síly a všeho bytí.
Z popisu příčinného systému magnetického ošetření vyplývá, že jsou při něm probírány četné okruhy a výchvěvy magnetických vyzáření a může proto býti kýženým pomocníkem nových cest. Nejen že léčí a uzdravuje, ale všeobecně povznáší, což má býti a je vůbec předním, vůdčím motivem magnetického léčení. Povznáší ty, kteří sílu vděčně přijímají k jejich vřazení se do rytmu zákonů stvoření. K souzvuku s nimi je zapotřebí, aby se léčící s harmonií stvoření spoluzachvíval a v zákonech stvoření žil nebo aspoň chtěl žít.
Je i na léčiteli samém, co léčením sleduje a čemu chce věnovati svůj dar, svou životní schopnost. Zda má převážný zájem nebo zájem jediný o uzdravování pozemských těl, nebo též vnášení zdravého pořádku do vyzařování nebo i sledování jemnohmotných a duševních výchvěvů či dokonce o radostný duchovní vzestup. Tím se zostřuje jeho pohled na podstatu a původ nemocí a sleduje důležitá diagnosa příčinná. O té však nelze z důvodů opravdové pomoci s pacientem přímo mluviti, jen v obzvláště vzácných případech. Neboť duševní léčitel postupně povzbuzuje dobro v pacientu a nenápadně odvádí svými pomocemi a radami od zlého. Činí tak s šetrností a zdvořilostí zralého lidského ducha.
Posouzením pacientových nectností a chyb by se docílilo jen více neklidu a brzdícího rozladění. V této věci vskutku žádný člověk pravdu nesnáší. Není též pomocí odkrývati chyby člověka, ale budovati na jeho dobrých vlastnostech a přednostech dobré dílo příčinného uzdravení a duševního posílení. Jen povzbuzením dobra v člověku může býti zdoláno zlo.
Avšak i tehdy, kdyby musel léčený odejíti z pozemskosti podle neodvratného zákona stvoření, nemění se nic na radostné skutečnosti, že snažil-li se poctivě o dobro, rozkvétá zde či tam k novému, šťastnému a tedy zdravému životu. Neboť tento i onen svět je jediné nedílné bytí. '
Není přece tak zcela a výhradně rozhodující ono dosud obávané lidské "život či smrt", ale je zcela rozhodující a má býti obávané, zda budeme žíti věčný a stále tvořivější, zjasnělejší a tím lepší duchovní život v pravdě, nebo se necháme zlákati k sestupu do trýznivého připoutání ke tvrdé a neúprosné hmotě a s ní ke konečnému zániku.
Léčení osobním magnetismem je proto obsáhlejším druhem léčivé pomoci. Až nastane jeho čistý a opravdový rozvoj ve střízlivě věčné a přece dětsky důvěřivé, čistší lidskosti, pak bude netušenou pomocí a povzbuzující pobídkou k vyšším metám produchovnělého, citového lidství.
Při akutních nemocích nemusí býti vždy použito celkového ošetření, nýbrž stačí dílčí léčení nejrůznějších druhů a systémů, podle léčitelova cítění a potřeb pacienta. Každý léčitel má svůj způsob, který mu nejlépe vyhovuje a svým zaměřením vede k cíli. Nemůže býti nějakého předpisu nebo návodu, naopak, léčitel musí cítiti spontánně z nitra, co má činit a jak se má zachovat. Nemá-li samostatných vnitřních popudů, nemá se pokoušet léčit. Způsoboval by a to i v dobré vůli a nechtěně celkově více škody než užitku. Ne sice přímo vždy pacientu, ale dozajista celkovému stavu vývoje vpřed a výš, který vyžaduje v tomto směru jasné pomoci ze světla pro světlo, z pravdy pro pravdu, z lásky pro lásku.
Vkládáním rukou na nemocný orgán pacienta je mnohdy učiněno zadost pomoci k tělesnému uzdravení. Málokdy je však léčením trvalým, příčinným, ale dočasnou pomocí z nouze, jestliže pacient pozdržuje dále svou příčinu nemoci, nectnost, špatný sklon. Jen u konečného vypršení důsledku minula, prošlé karmy, může býti uzdravení trvalé.
Léčitelé osobním magnetismem mají býti vědomými nositeli milosrdenství, přirozenými pomocníky lidstva a skromnými uskutečňovateli snah, vyvěrajících z čisté lásky. Ti chápou celý 'problém léčení a nebudou strhovati sebe a léčivou sílu do pouhé tělesnosti, stávajíce se tak materialisty zdraví. Celkové zdraví má jiné potřeby než pouze tělesné, tak jako celkový lidský život má Vyšší potřeby než pouze hmotné.
Veliká pouť lidského ducha stvořením směřuje k tomu, aby se stal vědoucím. Také jeho pobyt na zemi slouží jen tomuto celkovému zdokonalujícímu určení. Proto je nejvyšším lidským blahem, smí-li pomáhati ke splnění tohoto poslání lidství, může-li sám kráčeti vstříc novým poznáním a pomáhati jiným k pochopení krásy stvoření.
Při magnetických ošetřeních, zejména při ošetření celkovém, nastávají různé průběhy, s menším či větším dosahem magnetického zapůsobení a to střídavě, současně nebo postupně, prostě podle potřeby a vhodnosti. Průběhy jsou shodné se zmíněnými toky síly, neboť jsou jimi přivozovány. Zopakujeme si je tu při popisu magnetického ošetření ještě jednou.
Oživující průběh nastává při začátcích léčení, kdy nemoci, zejména skrytější, se rozjitřují a oživují, aby mohly býti v živém stavu léčení. Je to průběh, který pacienti nemají rádi, ale při zastaralých nemocech je nezbytný. Provází jej zhoršený zdravotní stav pacienta, reakce, což je stav přechodný. Je současně zkouškou pacientovy důvěry a vytrvalosti v léčenÍ.
Povzbuzující neboli hojivý průběh magnetického ošetření spočívá především v magnetisování buněk tělesných tkání a v doplňování porušené tělesné magnetičnosti vůbec. Dále v povzbuzování oslabených tělesných orgánů a vnášení pořádku do všech vyzáření, jejich barev a výchvěvů. Též v uklidňování zánětlivých horečnatých procesů a v probouzení ochablých orgánů ke zdravé funkčnosti a ke vplynutí jich do normálního stavu. Povzbuzující, hojivý průběh je nejvíce ceněn a přán, ač je jedním z pěti druhů léčivé milosrdné pomoci. Regeneruje. všechno to, co bylo zachváceno negací a zápory, ne jen nemocné tělo, ale i nemoci jiných podstat.
Pomáhající průběh je zejména ve snímání zakalení a v pomoci k odstranění duševní disharmonie. O snímání zakalení je pojednáno v samostatné úvaze a je žádoucí pomocí při léčení. Odstraňování duševní disharmonie přispívá k tomu, aby se pacient zbavil tísnivých niterných rozpoložení, vzniklých z denního života a jeho prožívání. Je zapotřebí pomoci mu, aby se uvedl do stavu čistších niterných vibrací, jimiž získává vyšší obzory a tím vyrovnanější pohled na všechna nutná prožití a starosti. K uklidnění napomáhá též radostná pohoda léčitelova prostředí, atmosféra srdečného účastenství s pacientem, i když beze slov. Pacientovy starosti v tomto ovzduší blednou a ustupují do pozadí před celkovými problémy lidského vývoje k ušlechtilosti a k vědění. Pak v něm samém nastane vyjasnění.
Doplněním magnetického osobního záření získává pacient též harmonický stav zdravých tělesných a jemnohmotných výchvěvů, které s uklidněním duše skýtají zdravou vyrovnanost. To je při léčení magnetismem nejen potřebou, ale nezbytnou nutností k úspěšnému zapůsobení síly.
Sílící průběh nastává po jakékoliv skleslosti, přivozené bud' vyčerpáním nemocí nebo jinou tělesnou i duševní únavou. Též po vyčerpávajícím úsilí o nastolení vlády pravdy a spravedlnosti v sobě i ve světě, po bojích s temnem a se všemi zápornými stránkami lidského spolužití, které nyní v nejhojnější a nejhorší míře obtěžují ty, kteří se chtějí osvoboditi ze zmatků světa a vyjíti ven do jasu sluncí věčných pravd, ke šťastnému a spokojenému životu v lásce a porozumění.
Sílící průběh se pociťuje jako balzám na rány těla i duše, rány, které svědí a oslabují, i když nejsou tělesně viditelné, neboť byly utrženy jemnohmotně a mohou býti opět jemnohmotnou silou léčeny a zajizveny.
Obnovující průběh: V tomto průběhu jsou obnovovány přirozené potřeby lidství, které úpadkem byly ztraceny. Je uspořádán správný směr vyzařování ve všech druzích niterných výchvěvů a tím v člověku nastolován řád poslušnosti a pořádku, podle určení zákonodárce bytí. Obnovuje se při něm ztracené spojení s kosmickým zářením dobra a přivozuje stav zralého lidského postoje k harmonicky zákonitému působení. Je to pomoc při léčení nejvýš cenná a žádoucí a při opravdu dobré vůli pacienta téměř zázračná. Jeho vůlí k dobru bývá totiž přivozeno splynutí jím rozvlněných kosmických sil dobra se zprostředkovanou silou léčivého magnetismu, čímž dochází jak k duševnímu vyzrání pacienta a jeho osvícení, tak i k možnosti plného zužitkování či zapůsobení léčivé síly k urychlenému průběhu a tím zázračnému uzdravení.
Především je v něm radostný příspěvek ke znovuzrození lidství a pomoc k přivození zdravé lidské všestrannosti.
Někdy mimořádně nastává při vědoucím prožívání zvláštní povznášející průběh. Zejména při plném přesvědčení pacientově o řízené kráse stvoření a o vládě pravdy v něm, nebo při jeho odhodlání sloužiti celým svým žitím jen dobru a dáti těmto hodnotám a potřebám přednost přede vším. Tím nastává mnoho proměn záření, která způsobují plné niterné ulehčení, uvolnění a tím povznesení.
Uvolněním se může ovšem povznésti jen člověk, který touží po čistotě a má v sobě určitý stupeň duchovního žáru a jasnosti. Tím se může spojit s jasem stvoření a nabýti opravdové duchovní čilosti. Kdo duchovně spí, nemůže ovšem získati duchovního, svěžího a oblažujícího povznesení.
Jedno a totéž magnetické ošetření a přece různě probíhá! Podle potřeby pacienta získati tělesné uzdravení, podle druhu jeho porušených výchvěvů záření, podle touhy jeho duše a žízně jeho ducha.
obr. 14, 15, 17
obr. 18, 19,
obr. 26, 27, 28
obr. 30, 31, 37, 51